08 March, 2010

For my fellow Swedes

Ni har antagligen redan sett det här
men jag såg det först nu så jag lästa detta
och kände mig tvungen att kommentera följande:

När väljaren är mig uppfattas den svartvita bilden med den orange-blåa loggan (Under Affisher. Person.) inte alls som dokumentär eller förmedlar allvar. Den tar inte tag i mig. Jag tror inte heller detta beror på att han trots allt har en slags kostymjacka på sig. Nej jag tycker det förmedlar feghet. Det speglar exakt dokumentets budskap. Ett parti som vill gömma "människan" bakom partiet. Individuella röster ska tystas.

Jag undrar ju dessutom var alla dessa ord som inte ska användas kommer ifrån? Uppenbarligen måste de ju finnas aktivt inom partiet för att ens tas upp, så det motbevisar ju sig själv. Moderaterna uppmanar enbart till att använda andra ord för samma begrepp. Det handlar inte om att försöka driva en åsikt, utan bara om att kalla "same shit a different name". Det är falskt och påklistrat.

1 comment:

Andreas said...

Det här är också intressant i sammanhanget.