02 April, 2010

Astma och allergi. BAH

http://www.youtube.com/watch?v=3AuZMRYcN_s

Men vilken djävla skitfilm!!

Om du är sjuk av astma och allergi så är det du SJÄLV som inte diskuterat med din doktor!
För du kan må helt bra. JAHA MEN VA BRAAAA DÅ!
Så om jag fick RÄTT behandling skulle jag känna ENERGI under pollensäsongen! Jaså? Kan nån ge mig numret till den läkaren NU!!!
Dessutom, astma måste behandlas av doktor, men allergimedecin finns att köpa receptfritt på apoteket...
Den här är alltså utlagd av astma och allergi förbundet!! Får mig att tro att ingen av dem har haft allergier.
För det första: Jag har en kronisk bihåleinflammation som bl.a. får min käke att knaka varje gång jag öppnar och stänger munnen och så har det vart sen Oktober 2008. Som han ungefärligt säger: allt är del av samma inflammation...men min käke är ju inte astma, då måste det ju falla under allergi (orsakat av allergi,"nästäppa"), så det finns tydligen receptfri medecin på apoteket mot detta? BRA: GE MIG!
(Vanlig nässpray hjälper INTE, tro mig, jag har försökt. Däremot hoppas jag att en bra doktor skulle kunna skriva ut någonting som får det att lätta lite. Letar fortfarande efter en sån doktor dock.)
För det andra...varför kan inte ens de som jobbar med astma och allergi fatta att allergier är inte bara är
"NÄSTÄPPA
RINNSNUVA
KLIANDE ÖGON
NYSNINGAR"

Det är ju en konstant påfrestning av immunförsvaret som gör mig sjuuuuuuk. <---HATA.

Löjligt kanske men blir så grymt sur för tänkte vända mig till deras sida för lite förstående... HA och det här var första jag såg de länka till på hemsidan... (Under senaste nytt)

Blir bara så urless att när det pratas om allergier så pratas det bara om de akuta symptomen och det saknas alltid en helhetsbild.
Hur ska folk bli informerade om vad allergier kan innebära när inte ens riksförbundet ämnat detta inte kan meddela det?
De påstår ju att detta är deras uppgift, i alla fall delvis. Eller att de "vill" det.


Men än en gång samma budskap:... det är MITT fel att jag är sjuk. Om jag ville må bättre kunde jag.

Jag vill. Så *POPP* nu ska det bara hända? För jag har gått till läkare och det var ju det enda jag behövde göra enligt filmen?

No comments: