27 February, 2008

konstigt...

Lagg marke till att det ar samma datum. Beskriver min personlighet ratt val tror jag. Hundra blogg pa samma dag, men sedan tystnad i over en manad. Vore inte livet enklare om jag var en sadan som kunde skriva ett inlagg om dan...?

Vet ni vad jag verkligen avundas? De som bara just fucking do it.
De tar ett foto lagger ut det och kallar det for konst.

Jag kan skylla pa att de har utbildning. Eller att de ar battre. Och det ar nog sant. Men har jag tagit ett foto och tankt pa det ur en artistisk synvinkel ar det val for 17 konst. Bra konst eller dalig ar sak samma, men ar det menat som konst ar det val konst?! De som kanner mig fran facebook eller myspace har sett mina tama forsok dar jag ursaktar mig. Att det ar konstigt mer an konst. Och det ar det val. Men kom igen... aven om det skulle vara daligt AR det ju min konst. MIN. Den ar san. Och jag utbildar mig ju till en slags konstnar. Och jag kan inte halla mig inom bara en konstform. For jag som konstnar anvander mig av alla mina intryck, aven om jag sallar. Jag vill inte satta upp ramar, for de intresserar mig inte. Jag ifragasatter hellre ramarna, vart de borjar, var de slutar, om de ens finns. Och vad ramar da ar. Och dess betydelse.

Ord. Bild. Form. Gestaltat av manniskokropp, manniskoljud, eller doda foremal. Rorelse endast i nuet, eller forevigat till ett minne.
Dans. Musik. Foto.
Granserna daremellan intresserar mig, men vissa former tilltalar mig battre. Dans ar sa vansinnigt sensuellt och kottsligt fult pa samma underbara gang.

Konst. Jag alskar det abstrakta. Som anda vill innehalla. Eller som jag vill ska innehalla. Innehalla mening. Kanske inte i sig, men atminstonde leda till en poang. Aven om poangen endast ar ett enda stort ifragasattande utan svar. Meningslost? Jaha lat det vara det och jag fragar dig varfor du tycker det? Men att du bara tycker nagot ar nog. For da har jag uppnatt. Att min tanke lett till din tanke. Och din reaktion far mig att tanka. En reaktion kanske bara som publik, eller konstnar du ocksa. En kommunikation som kanske inte oftast ar direkt, men som startar en kedja, gor mig och dig till en del av samma varld.

No comments: