01 March, 2008

Love and fire

Ni vet hur det blir i relationer... Särskilt i ett kärleks-förhållande. Med någon som man passar ihop med och lyckas vara tillsammans för ett längre tag. Först iakttar man mest varandra, ser vem den andre är. Sedan när man hittat nån man gillar så blir man huvutstupa kär. Nyförälskad. Hooneymoon fase. Gillar allt, vill göra allt tillsammans och livet leker. Sedan kommer man till insikt om att den andre faktiskt har fel och i brister. Men det är så tidigt i relationen att man lär sig dem och tycker nästan det är charmigt. Men efter ett tag så dör gulligheten ut. Man blir less helt enkelt på det där som alltid irriterar en. The honeymoon is over, time to face the reality. Och ibland är det bara helt enkelt att man lessnat lite, det är mänskligt. Lite uttråkad på samma gamma vanliga. Ja ni har gissat det. Det är där vi befinner oss i vårat förhållande nu. ...Jag och New York.

Vi har inte gjort nåt livslångt löfte till varandra. Nej vi har bestämt oss för att bara njuta av nuet, det får vara bra så länge det varar liksom.
Jag vet hur många säger att NYC är en kall stad. Jag håller inte med om det. Så missförstå mig inte nu, jag älskar fortfarande NYC djupt. Det är bara det att jag är i det skedet där jag är lite fast i samma spår. Det finns så mycket ytlighet i den här stan, det blir svårt att hitta ner till djupet, dit jag vill nå.
Det har väl massor att göra med att jag har hemlängtan också. Jag saknar min mamma, min bror! Så vansinnigt!!! Men inte länge nu hoppas jag. Jag saknar mina vänner, mina fina vackra roliga vänner. Jag är rädd för att jag missar för mycket i deras liv, sånt som jag vill dela med dem. Få vara där för dem när de har det tungt, få skapa nya roliga minnen tillsammans. Ush det är inte lätt. Och så saknar jag SVERIGE också. Främst vackra naturromantiska melankoliska Norrland.

Anyways vad händer här då? Kom just hem efter timmars hårt jobb (inte, bara slött trååååkigt) fast nu kan jag nog grundreglerna i Baseball once and for all. (ha ha ja vad ska vi sysselsätta oss med då?)

Nämnde jag att jag varit läskigt förkyld den här veckan host host? Tog en tupplur mitt på dan några dar sen. Vaknade upp av ett himla liv i trapphuset. Bankande på dörrar, höga röster och ljudet av en transmitter radio eller vad det nu heter. .over..copy.roger.whatever...? Jag gick för att kolla vad allt ståhejet var om. Och höll på att kvävas. Brandrök, fy vad det stank. När vi sen gick ut var våran del av blocket avspärrat med gul tejp, folk stod och kollade på vad som hände. Kanske fem olika uttryckningsfordon rakt utanför på gatan, brandkår, ambulans och polis. Tydligen the liquor store bredvid oss som brann. En kvinna blev skadad i ansiktet men jag hoppas det inte var så allvarligt. Men läskigt var det innan jag nyvaken fick grepp om vad som hände. Vi gick och lugnade ner oss med lite sushi och öl på en japansk restaurang några block bort så vi fick oss lite frisk luft.

Tycker bara att det är lite konstiga odds för liknande hände ju då jag och Minelli bodde i Noho, då sedan en trasig glasruta regnade ner fem våningar nästan över oss som stod där.

Brinner det mer ofta här i NYC? (Ja procentuellt alltså...)

Nej nu har jag blivit distraherad här av en film som är på tv...trött, ska mysa ner i soffan nu och ha en superb lördagkväll, ahh äntligen hemma!!

1 comment:

Anonymous said...

vet precis hur du känner. är också där. kul att jag har hittat din blogg. vi måste fresten ses snart då det var alldeles för länge sedan. kram!